Duurzaam woon-werkverkeer wordt beloond

In ‘de branding’ wordt reeds jaren ruim aandacht besteed aan duurzame mobiliteit. Dankzij een heleboel initiatieven met steun van het Pendelfonds (2008-2012) werd een ganse fietscultuur op gang gebracht. Nog steeds wordt elk jaar enthousiast deelgenomen aan het initiatief Car Free Day, waarbij iedereen aangemoedigd wordt om één dag koning auto aan de kant te laten. Daarnaast krijgen medewerkers ook twee- of driejaarlijks de mogelijkheid om in te tekenen op een bedrijfsfiets. Enige voorwaarde hiervoor is dat 50% van de woon-werkverplaatsingen hiermee afgelegd wordt. Elke fietsende collega krijg ook een fietsvergoeding per afgelegde kilometer, wat uiteindelijk nog een extra stimulans betekent om de auto thuis te laten. We zijn dan ook blij te zien dat het woon-werkverkeer in toenemende mate met de fiets gebeurt en dat ‘de branding’ zo bijdraagt tot een beter milieu en een goede conditie van zijn werknemers.

Terug naar boven