Bezoek ons op Dag van de Zorg (zo 15/03 - 10u tot 17u)

Bezoek ons op Dag van de Zorg (zo 15/03 - 10u tot 17u)

maandag 03 februari 2020
Op zondag 15 maart zetten wij opnieuw onze deuren open!
Samenwerking tussen Zonnebloem vzw en 'de branding' bekrachtigd

Samenwerking tussen Zonnebloem vzw en 'de branding' bekrachtigd

vrijdag 31 januari 2020
Eind 2019 zetten de Raden van Bestuur en de directies van Zonnebloem vzw uit Heule en ‘de branding’ hun handtekening onder een (vernieuwde) samenwerkingsovereenkomst. Beide organisaties willen nauwer samenwerken in de toekomst. Ze delen dezelfde doelgroep, namelijk mensen met een diep verstandelijke, meervoudige beperking. Zonnebloem zet zich evenwel in voor minderjarigen, terwijl ‘de branding’ zorg biedt aan meerderjarigen.
Unieke woonbegeleiding voor mensen met moeilijk begrijpbaar gedrag

Unieke woonbegeleiding voor mensen met moeilijk begrijpbaar gedrag

vrijdag 10 januari 2020
Begin januari ging de werking van start in Vlaanderenstraat 7D. Daar biedt ‘de branding’ woonbegeleiding aan 19 mensen met moeilijk begrijpbaar gedrag, in drie leefgroepen. Een uniek project in de regio.

Kortopvang Olmenlaan vanaf september van start

Kortopvang Olmenlaan vanaf september van start

dinsdag 02 juli 2019
Midden september starten we in de Olmenlaan 11a te Kortrijk met een nieuwe werking. Op deze locatie delen we een gebouw met De Hoge Kouter, die er vanaf september een verblijf start voor 14 minderjarigen met een beperking. Met ‘de branding’ zullen we er kortverblijf organiseren en woonbegeleiding voor volwassenen met een beperking aanbieden.
Beleeftuin biedt cliënten Variatieateliers een aangepaste buitenomgeving

Beleeftuin biedt cliënten Variatieateliers een aangepaste buitenomgeving

donderdag 27 juni 2019
Op donderdag 27 juni werd de nieuwe Beleeftuin voor de cliënten van Variatieateliers en Ervaringsgerichte Dagbesteding van ‘de branding’ officieel geopend. In de beleeftuin is er ruimte voor ontmoeting, ontspanning en activering, in een aangenaam groen kader. De beleeftuin werd gerealiseerd dankzij de opbrengst van de Warmste Week, de Branding-Trotting en de steun van evenementen zoals Mardi Gras, het aperitiefconcert van Concordia Wevelgem en de Lichtjesshow Kuurne.
Ontdek de paardenrennen en steun 'de branding'!

Ontdek de paardenrennen en steun 'de branding'!

dinsdag 26 maart 2019
Op zondag 28 april gaat onze derde de branding-Trotting door in de Hippodroom Kuurne.
Tijdens deze benefietactiviteit, gesponsord door bedrijven uit de regio, kan iedereen de paardenrennen ten volle beleven. De opbrengst van dit evenement gaat naar de uitwerking van een beleeftuin voor het variatieatelier van ‘de branding’.
Meer dan 760 bezoekers op Dag van de Zorg

Meer dan 760 bezoekers op Dag van de Zorg

dinsdag 19 maart 2019
Op zondag 17 maart lieten we, ter gelegenheid van Dag van de Zorg, het grote publiek op een aangename manier kennis maken met onze werking. Met méér dan 760 bezoekers kunnen we absoluut spreken van een succes.
Unieke woning voor mensen met moeilijk begrijpbaar gedrag tegen eind 2019 klaar

Unieke woning voor mensen met moeilijk begrijpbaar gedrag tegen eind 2019 klaar

dinsdag 05 februari 2019
In mei 2018 startte 'de branding' met de bouw van een unieke groepswoning voor 19 mensen met moeilijk begrijpbaar gedrag. Ondertussen schieten de werken goed op, en zullen drie leefgroepen tegen eind 2019 hun intrek kunnen nemen in het gloednieuwe gebouw.
Mooie opbrengst dankzij Music for Life

Mooie opbrengst dankzij Music for Life

woensdag 16 januari 2019
De Warmste week - beter gekend als Music for Life - werd dit jaar voor ‘de branding’ een succesverhaal. Er werd maar liefst zo’n € 13 367 opgehaald ten voordele voor ‘de branding’. Met dit geld zal er een mooie beleeftuin gerealiseerd worden achter het variatiebedrijf, waar er voor onze gasten plaats zal zijn voor ontmoeting, ontspanning en activering.
Music for Life: zet een actie op!

Music for Life: zet een actie op!

dinsdag 02 oktober 2018
Ook dit jaar zijn wij terug geregistreerd als goed doel tijdens de Warmste Week / Music for Life. Wie heeft het hart op de juiste plaats en zet een actie op met als goed doel 'de branding'?
Terug naar boven